onsdag 30 september 2009

MVC

Idag går jag in i vecka 36. En liten skruttig månad till, sen är guldklimpen här :)
Var på MVC idag och träffade min underbara barnmorska Susanne. Pratade lite om den kommande förlossningen och lite om min oro över den "lilla" magen. Men jag fick bekräftat genom en mätning av magen att allt är som det ska storleksmässigt. Jag bär ju magen helt annorlunda mot vad jag gjorde med Pontus samt att den har sjunkit ner jättemycket, det är antagligen det som får mig att tycka den är liten magen. Johan tycker jag är töntig haha, han tycker magen är jättestor. Stor och fin :) tack love.

Här är lite värden och sånt...
vecka 35+0

SF mått 33 cm
Mitt Blodtryck 110/65
Vikt 67 (12 kg upp)
Hjärtljuden var knepiga att få till då lilla M var sjövild i magen... 170, 180, 165...efter ett tags vila och en ny lyssning landade dom kring 140. Mycket bra :)
HB 127 (mycket bra!) Mitt Niferex knaprande och apelsinjuicepimplande har tydligen gett resultat.
Huvudet är långt ner i bäckenet och huvudet är bara ytterst lite ruckbart.

Ska ta en bild på magen min senare ikväll när Johan är hemma och lägga upp. Var ju ett tag sedan.

1 kommentar:

Berga sa...

Så härligt, tänk en månad så har du en bebis igen! Vilken lycka!!!
Önskar Er allt gott.