onsdag 9 september 2009

what a night...


Idag kliver jag in i graviditetsvecka 33. Det är 55 dagar till den 3 november då lillplutt beräknas anlända till oss. Magen har vuxit en himla massa de senaste veckorna och är nästan komiskt rund, hehe. Bebisen är väldigt aktiv där inne och helst nattetid då mamma vill sova. I natt var det galet. Var jag inte kissenödig så hade jag halsbränna. Hade jag inte halsbränna så var det foglossningen som var elak när jag förskte vända mig i sängen. Eller så var det för varmt... Pontus vaknade och kom in till oss och sparkades ovanligt mycket och knuffades så jag låg halvt utanför sängen... till slut gick jag ut och la mig på soffan. Där var det svalt och lugnt så jag lyckades somna efter att ha haft benet i högläge på en kudde en stund för det kröp och värkte så förbannat i det (har RLS som blivit 17 resor värre under graviditeten) Klockan måste ha varit närmare 03.00 vid det här laget. Sen sov jag någon timme eller två, tre...? Sen hörde jag någon förtvivlat ropa Mamma! Så då fick jag släpa mig upp och lägga mig brevid min mammajsuka son <3> Sen var det upp igen vid sjutiden och hjälpa en försoven sambo att få ordning på allt innan avfärd mot jobb och dagislämning. Sen deckade jag, bokstavligt talat och sov till 10.15... vilken natt...

2 kommentarer:

Berga sa...

Stackare...men vilken fin mage du har...härligt rund!

Emelie Lilja sa...

Hihi, ja det var en pärs! Tack ska du ha. :)