tisdag 29 september 2009

Renovering, Oblivion, Dagisfotografering... :)

Har återigen ändrat utseendet på bloggen. Kände att jag ville få fram lite mer av mig själv. Nu är jag nöjd :) Skulle vilja renovera mig själv också... är så trött på både hår, smink och kläder. Men att köpa mammakläder 1 månad innan förlossningen känns jävligt opepp. Ska önska mig pengar i julklapp och köpa mig en helt ny garderob på mellandagsrean... haha. Samt gå till frisören och få ordning på ruffset. Kanske slänga i lite färg. Inga blåa löshårsslingor denna gången dock... lyckades borsta av en som slet med sig hårrötterna så jag fick en kal liten fläck förra gången... snyggt! Herregud... Nej denna gången blir det mörkbrunt/svartbrunt med lite ljusa slingor tror jag. När det kommer till kläder blir det rock n' roll all the way. Är evigt trött på trista mammakläder. Vill ha en skinnjacka, ett nytt nitbälte, svarta stuprör... *drömma* Jaja, ska väl bli av med extrakilona först ;) Har dock gått upp konstigt lite den här graviditeten...

Vecka 36 imorgon och en viktuppgång på ynka 10 kg... magen är verkligen mindre denna gången! Undrar om bebis är liten? Kanske blir en som brås mer på mig den här gången??? :) Spännande är det... Tror det har mycket med att göra att jag inte lagt på mig så mycket extra vikt utöver själva bebisvikten. Har tänkt mer på vad jag ätit denna gången och sådär.

Igår repade vi med Oblivion. Vi är bara tre tappra musiker just nu. Efter sommaruppehållet så hoppade två medlemmar av på grund av bristande motivation bland annat. Lite trist men vi bestämde oss för att fortsätta, inget svårt beslut. Det är ju Jag och Johan som skrivit det mesta samt att det är vår vision och dröm. Redan första gången vi träffades vakande tanken om det här bandet. Vi hittade i alla fall ganska omgående en gitarrist som funkar suveränt bra. Vi har repat ihop 4 gånger tror jag det är och på den tiden har vi skrivit två nya låtar samt repat in en gammal... skönt att ha en grund innan jag inte kan vara med på ett bra tag. Det är i alla fall sjukt roligt att åka och repa och att repa två gånger i veckan som vi gör nu är ett nytt kapitel i detta bandets historia... känns mycket mycket lovande. :)

Från det ena till det andra. (jag har sjukt mycket kontraster i mitt liv!) Idag är lillskatt feberfri, underbart. Både aptit, ork och humör är på god väg tillbaka. Det var fotografering på dagis idag så jag följde med Pontus så han fick vara med. Imorgon får han gå sina fem timmar utan morsan som medföljande klängväxt. :) Tror fotot blev bra. Han var så fin i sin villervalla outfit :)
Nu ska jag vila en stund, sen ska vi åka och hämta Johan på jobbet och handla lite.

Ciao!

Inga kommentarer: