måndag 28 september 2009

Mysig utekväll och nybakade bullar


I Lördags kväll var vi och käkade supergod mat på Athena, jag och min fina Johan. Efter vi käkat gick vi och kollade om det fanns biljetter kvar till flickan som lekte med elden, det fanns det tyvärr inte... så då gick vi istället till Pipes of scotland och tog varsin öl. Jag drack en Carlsberg Non Alcoholic. Den är faktiskt väldigt god! Så den kan jag rekommendera till alla gravida eller om man bara inte vill dricka alkohol men tycker om ölsmaken. Mysig omgivning, en god öl, lite kinanötter och på tu man hand med älsklingen.. inte fel alls :)
I Söndags bestämde vi oss för att baka kanelbullar. Dom blev farligt goda! Pontus somnade dock strax efter vi rört i jästen och när han vaknade var han inte alls piggelin. Vi var bjudna på mat hos svärföräldrarna i går och då fick han feber också. Apoteket var ju stängt och vi hade bara en enda ipren kvar hemma... då är det bra med snälla grannar! Tack så mycket för alvedonen Maria & Henrik! Idag är miniman lite piggare men fortfarande febrig. Lite välling har han druckit och så har han ätit en halv bulle. Jag är galet onyttig idag med, 3 bullar och ett glas juice bestod min nyss intagna frulle av ;)

Idag blir en lugn dag. Ska pyssla lite hemma. Kanske måla skötbordet... Får se :)

Inga kommentarer: