lördag 26 september 2009

Ljuva Höst!

Åh, jag fullkomligt älskar den här årstiden! Jag går på moln, for sure. September är underbart... luften stiger och sommaren dröjer sig kvar... Oktober är fantastiskt med alla färger och det fortsätter ju in i November med en tilltagande kyla som får en att bara längta efter varm choklad och allmänt höstmys... mmm.
November är nog min månad på många sätt... Mina föräldrar blev ett par i November och hade dom inte blivit det så hade jag såklart inte funnits. Jag och Johan blev ett par den 2 November 2003. Pontus Föddes 26 November 2007 och nya lilla bebben är beräknad till 3 November i år... :)

Igår var vi en sväng i Borgholm och hälsade på Pontus gammelmoffa och gick en sväng på "stan".
Skördefesten pågår ju för fullt så det var mycket folk! Handlade lite till lillbebisen. Ett par labansockor, en lila dregellapp och en tokfin villervalla mössa. Kan verkligen rekomendera barnklädsaffären "Kullerbytta" om man har vägarna förbi Borgholm. I synnerhet om man som jag är svag för märken som Villervalla, Nova star, Lundmyr, Pippi... osv.
Vi fick oss en stor kasse kantareller och Pontus fick en liten minipumpa & en traktor av gammelmoffa :) Tackar ödmjukast! :)

Idag jobbar storälskling. Jag & Pontus har bestämt oss för att sticka till Ikea en sväng.
Sen ikväll ska mamma komma hit och vara barnvakt för då blir det middag för två på stan! Underbart!

Lovely day. :)

Inga kommentarer: