måndag 2 november 2009

BF Idag...


Idag är det BF, Beräknad Förlossning.
Men inga tecken på bebis här inte.
Sammandragningar har jag. Ganska många, en del onda, en del knappt märkbara.
Molvärker i mage och rygg då och då också men det är liksom inget som håller i sig.
Johan är ledig idag så det hade ju passat minst sagt bra om det ville hända något här snart...
Imorgon och på torsdag jobbar han 12-timmars pass. Med andra ord mindre lämpligt om det kör igång efter ett sådant...men, bebisen kommer ju när den kommer that's just the way it is.
Något som är tröstande är i alla fall att inom två veckor har jag bebisen i famnen oavsett vad, längre får man ju inte gå.
Två veckor är egentligen ingenting!
Jag mår ändå rätt okej. Kvällarna är jobbiga och nätterna. Men annars är det liksom uthärdligt.
Tur det i alla fall. Tror jag ska ta en runda med dammsugaren idag.. jag vet, stooooora planer ;)
Kanske kan övertala darling att baka lite bullar med, hade varit trevligt!
Annars ska jag mest drälla omkring och bara vara tjock idag! Tihi.

3 kommentarer:

Sanna sa...

Åhh emelie! Vilken härlig mage! Lite avis att jag aldrig riktigt fått känna på hur det är att VERKLIGEN vara gravid! Hoppas den lille kommer till er snart! Vad fort tiden går, känns som igår Melwin kom och ni hade 4 månader kvar, men nu är snart eran lilla här också! Kram Sanna

Emelie Lilja sa...

Hihi, tack tack. Ja, jo, det kan jag förstå att det känts lite trist men å andra sidan, vad gör det? Den är rätt tung och vägen med kan jag säga. Men lite mage fick du väl sista gången väl? Kram på dig.

nenna sa...

Vad fin du är!! Vilken härlig mage!