torsdag 14 januari 2010

Svävar lite

Idag svävar jag lite. Har en skitbra dag bara. Började med att stiga upp kl. 8.30 och helt utan stress vara klar kl 9.30 (bara det en njutning) och tillsammans med vännen Maria och våra bebisar, promenera bort till kyrkan för babysång. Malva log nog ta mig tusan under hela sångstunden. Hon älskade det verkligen. Vi hade det supernice bägge två. Dom andra mammorna var kanontrevliga och vi stannade och fikade och pratade en bra stund efteråt. Repris nästa torsdag, helt klart. Mys att träffa Maria också, var ett tag sen nu, får ju absintens ;) Vi kan nog prata i timmar tror jag! Sen gick vi hem och fixade lunch till killarna som kom hem vid 13. Johan åkte igen strax innan 14 och jobbar till 19.30 ikväll. Jag tog itu med diskberget modell bigsize nyss och märkte inte att Pontus som suttit och gosat med mitt byxben (han ska alltid pilla på kläder när han é nanig) somnade på mattan bakom mig! haha, vadå trött? Han sover vanligtvis inte middag för då brukar han vara omöjlig att få i säng på kvällen. Men idag låter jag honom sova nån halvtimme. Vart mycket för honom nu ett tag med nya dagisgruppen och sådär, så han är nog väldigt trött. Kan tänka mig att det är ett rätt högt tempo på dagis med de äldre barnen och hög ljudvolym. Imorgon är vi lediga allihop och kan sova till det lite med.
Nehe, nu ska jag ta det sista i köket sen ska jag bara mysa med ungarna resten av dagen!