måndag 11 januari 2010

Lite nytt

Imorgon ska Pontus börja dagis igen efter juluppehållet. Han ska dessutom börja i en ny grupp med äldre barn. Han har redan börjat vara där lite smått men imorgon blir det definitivt. Hoppas det kommer gå bra! Är väl mest orolig för att dom stora barnen ska vara snälla mot honom och att han ska trivas med både kompisar och nya fröknar. Jag gillade verkligen hans gamla fröknar så där har jag lite separationsångest! Men jag har en vän som har sin pojk i den här gruppen och där verkar det funka fint. Blir nog bra! Hönsmamma... :P
På Onsdag ska jag till tandläkaren och jag har jordens tandläkarskräck så det blir mindre kul.
Håll tummarna för att jag inte svimmar av...ska ha Malva med mig dessutom så ångesten hopar sig lite i magen...blä.På Torsdag blir det läkarbesök för Malva, på BVC. Tvåmånaderskontroll.
Börjar bli vardag igen hehe. Men den är rätt efterlängtad nu faktiskt.
Jag har ett litet dilemma jag grubblar över. Jag är jättesugen på att gå på Öppna Förskolans babycafén och pyttegrupper. Men det går oftast inte då dom är på eftermiddagarna och dom stora barnen får ju inte vara med då. Det är så dumt för då stänger dom ju till för alla andragångsföräldrar. Hur som haver så har svenska kyrkan babysång på torsdag förmiddagarna när Pontus är på dagis. Men kyrkan... uh. Jag är så rädd för att sätta min fot i en kyrka. Enda anledningen till att jag "gick med på" att döpa Pontus var prästen Bengt som bara är så underbar. Jag har en jävligt sargad relation till religion. Jag är uppväxt inom frikyrkan för er som inte vet och är stundtals jävligt bitter över allt jag blivit berövad i min barndom/tonårstid på grund av det. Är jag då en hycklare om jag går på Babysång i kyrkan... eller är det jättestor skillnad på svenska kyrkan och frikyrkan? Ska jag kolla in det en gång och se hur "hardcore" kristet det är? Nån som vart på kyrkans barnaktiviteter? Erfarenheter?
Nu ska jag och Pontus leka på hans rum. Det är visst en order från Mr. P ;)

Malva igår på 2-månadersdagen <3

2 kommentarer:

nenna sa...

Brukar gå på kyrkansbarntimme här hemma, och det finns inget påtvingat där. Nån gång i månaden, eller mer sällan, är prästen med en stund och man läser sagor ur barnbibeln men mer är det inte. Jo, några av sångerna är ju i stil med "gud älskar alla" men ingen har klagat på att jag aldrig sjunger med i dom låtarna. ;-)

Går för att träffa andra föräldrar, fika lite och senare även för att Sebbe ska få pyssla lite. De har alltid något speciellt pyssel för sig, senast jag var där (innan grishysterin) så gjorde de vindsnurra i massa färgglada versioner. Superfina!!

Berga sa...

Jag går på Frälsningsarméns babaycafé o öpnna förskolan med två andra mammor o där e inget snack om religion...vi har det supertrevligt tillsammans...tror att svenska kyrkan inte heller "bjuder" på nämnvärt mycket av religion heller.