söndag 10 januari 2010

Minnen & vad hände del 2

Tiden springer iväg med två barn hemma. Idag är Malva två månader! Känns som igår jag låg i sängen på BB med min nyfödda dotter bredvid mig. Bara tittade på henne och njöt av stunden. Sov inte så många timmar den natten. Inte för jag fick ta hand om en ledsen bebis eller så. Nej, hon sov så harmoniskt. Nej, jag var vaken för jag ville bara titta på henne och klappa på henne och försöka förstå att det var sant... :) Två friska och underbara barn, jag är så lyckligt lottad!
Johan är ledig idag och jag har hittat lite tid till att fortsätta med min lilla "vad hände serie"
Lyssnar på Delain (detta underbara band) och minns!

Juni
I Juni hände en hel del. Jag hade efter tids snubblande på leksaker tröttnat fett på vår tvåa en trappa upp. Hade turen att logga in på Blocket och 15 min efter annonsen kom upp ha ringt på en underbar markplanslägenhet i ett kanonområde med gångavstånd till vattnet! Vi fick den om vi skrev på med en gång... jag ansökte om mitt första kreditkort (asg) och vi skrev på direkt. Dom dubbla hyrorna fick helt enkelt bara accepteras. Fall Into Oblvion gjorde ett gig på sweden rock och besvikelsen var stor. Allt gick i princip fel och bandet splittrades efteråt. Kändes som nåt slags eldprov och helt plötsligt stod Johan och jag inför beslutet om vårt "skötebarnsband" skulle upplösas... Nej. (Fortsättning följer på detta inom en snar framtid) Efter midsommar kom sommaren ordentligt och vi flyttade!















Pontus badade i polen massor i somras och känslan av att bara kunna gå rakt ut genom dörren på baksidan hemma och fylla upp den därute åt honom var grym! Och dessutom behöva gå fem min för att hoppa i sjön... wow.

Nu ska vi ut och leka i snön så det får visst bli en del tre på detta, hehe.

Inga kommentarer: