onsdag 6 januari 2010

Minnen & vad hände del 1

För varje sekund som går skapas nya minnen. Hel fantastiskt egentligen, vad man får vara med om... Jag är så sjukt tacksam över allt jag har. Ser ofta tillbaka genom att läsa allt jag skriver ner. Dels här i bloggen men även alla album och minnesböcker jag har till barnen och även innan dom kom. Har en bok som heter "Det här måste jag skriva upp" där jag plitar ner alla Pontus bravader och upptåg. Den är så himla kul att bläddra i. Så har barnen varsitt babyalbum med fina kort och minnen. Så tillhör jag en av de få (verkar det som) som faktiskt beställer papperskopior av mina digitala bilder och sätter i album. Har nog tre fyra stycken fotoalbum med bilder. Inget ovanligt för 10 år sen men nu tror jag (rätta mig om jag har fel) inte att folk bryr sig om det pysslet. För mig är det världsviktigt. Samma princip som att vilja ha skivor med booklets hellre än en brännskiva eller en mp3:a...Nu svävar jag iväg lite men ändå...Funderar på att skaffa en skrivare och kopiera över alla blogginlägg och skriva ut lite snyggt i nån slags bok... Så får det nog bli.

Lite bilder och happenings från det gångna året.


Januari
Förbandsgig till Backyard Babies & Bullet på Palace.






Februari
Jag är gravid!
Bebis nummer två ska anlände om 9 månader och Pontus ska bli storebror! Wow...
Pontus lärde sig även att gå i Februari.

















Mars

Längtan till våren är stor och jag kämpar med graviditetsillamående och att bli klar med sista kurserna i skolan. Började jobba i slutet av Januari och Pontus började lite smått på dagis. Det känns väl sådär att hantera alla plötsliga förändringar tycker jag. Men jag överlevde denna månad också ;)



















April

I April ljusnade det mesta. Illamåendet lättade, jag blev klar med min undersköterskeutbildning. Det var en väldigt härlig vår med många sköna dagar. Hade lite gött flow ;)

















Maj
I maj fick vi se "Lilla M" på Ultraljud. Vi fick veta att allt såg fint ut och att det förmodligen var en liten flicka därinne. Häftigt! Magen växte mer och mer och våren var helt underbart skön.















Fortsättning följer...

4 kommentarer:

Berga sa...

Kan meddela att här är en till som tycker det är jätteviktigt med orginal och papperskopior! En bild kan säga så mycket, om "hundra år" kan den återväcka det där minnet man trodde man glömt :)

Emelie Lilja sa...

Visst är det väl så :) Jo, men du och jag är lika med sånt där :)

polly sa...

ser fram emot fortsättningen =)))

nenna sa...

Är också en av de få som gillar att sätta bilderna i album, riktiga skivor istället för brända (samma sak gäller för filmer). Skönt att höra att man inte är ensam i sina "tokigheter"! ;)