måndag 4 januari 2010

Hejdå 2009, 2010 är här!

Så tog ett nytt år sin början. Väntade in tolvslaget med goda vännerna Zeke & Mimma vars vänskap jag uppskattar enormt mycket. Mimma & jag gick i samma klass på gymnasiet och hon är därmed en av mina "äldsta" vänner. Hade det inte varit för just henne hade jag aldrig träffat min Johan! Zeke spelade också en viktig roll i det mötet då det var just i hans lägenhet vi träffades, hehe. Inte dumt att fira nyåret med så viktiga och fina vänner, kärlek till er!
Tyvärr så dog batterierna på min kamera på nyår så inga bilder! Har dom i mitt huvud istället :) Tror dock att jag hann få en bild på den goda maten haha. Får väl lägga upp den sen ;) Käkade oxfilé, potatisgratäng, rödvinsås och en sallad. Det var helt gudomligt gott. Ja, jag har gett upp att vara vegetarian och är nöjd med mitt beslut. Varför? Ja, det var dags. Jag har i alla fall skonat några djur under mina år utan kött. Nej, men allvarligt talat så var det dags. Jag mådde inte bra av så ensidig kost och mitt järnvärde var dåligt. Jag äter dock fortfarande mycket vegetariskt, nästan mer än vad jag äter kött. Då mår jag bäst. Tänker på att inte "masskonsumera" kött och bidra till att den fuckade köttindustrin drivs så jäkla hårt som den gör. Jag har dock aldrig ansett att det är fel att äta kött. Men själva industrin är ju ett kapitel för sig...
Nog om det. Vad hände mer 2009?
Pontus började på Dagis, lärde sig gå, sjunga, prata helt obehindrat...Fall Into Oblivion spelade på Sweden Rock, Fall Into Oblivion splittrades...(men återuppstår med största säkerhet 2010, håll ögon och öron öppna!) vi flyttade tll en underbar lägenhet i ett av kalmars vackraste områden, Johan fick extrajobb som trumlärare, Jag fyllde 25 år, min underbara älskade mormor gick bort och lämnade ett stort tomrum efter sig...Ponta fyllde två år och hade sitt första barnkalas, Johan spelade live på Söderport ihop med vislegenden Dan Berglund, min lillasyster började gymnasiet och jag fattade helt plötsligt att hon inte var en liten skit längre, lillebror skaffade flickvän och jag insåg att även han blivit stor, Pontus fick en mycket liten kusin som kämpar för fullt på Neo i Lund i skrivandets stund och blir större och större och starkare hela tiden! Mycket hände och skedde under det gångna året...
Men det största för oss var ju givetvis Malva. Vår vackra, underbara lilla dotter. Efter en ganska krävande graviditet med grym foglossning, hemska kramper i vaderna, helvetisk halsbränna och ett sjuhelvetes jobb att hålla humöret i schack med alla galna graviditetshormoner så fick jag en riktig drömförlossning. Efter en dag hemma med relativt snälla och lindriga värkar gick vattnet efter ett ljudligt "plopp" och några timmar senare var hon ute.
Det har varit omvälvande att komma in i rollen som tvåbarnsmamma och jag har haft svårt att sätta rimliga krav på mig själv. Men nu kan jag nog säga att jag börjat landa i det hela. Jag njuter för fullt av mina underbara barn och ser fram emot ett nytt år med dom och deras underbara pappa.

Inga kommentarer: