söndag 10 januari 2010

Minnen & vad hände del 3



















Juli

Njuter för fullt av att bara vara i sommarvärmen med min fina familj. Hänger på stranden, Ölands djurpark, minisemester i Lund. Jag har fått fast vikariat på en avdelning jag trivs sjukt bra på, så jobbet som annars brukar innebära massa ångest, går som en dans. Tyvärr så kommer foglossningen att bli en enorm börda. Så djävulskt ont gör det.
I slutet av den här månaden blir min mormor riktigt dålig. Hon har varit sjuk ett tag men ingen har nog fattat hur pass sjuk. Mormor går bort den 20 Juni och jag har ett stort hål i hjärtat.
Saknar henne varje dag...

















Augusti

En stor del av augusti känns väldigt tung och tom och saknaden efter mormor är stor.
Begravningen var nog det jobbigaste jag varit med om. Men det finns ljus i augusti också.
Jag fyller 25 år och har ett kanonmysigt kalas med långbord i trädgården hemma.
Sommaren lider mot sitt slut och hela skogen är full med blåbär.
Familjen får dille på blåbärspaj!














September

Nu längtar jag efter min bebis massor och är evigt trött på att vara gravid.Har slutat jobba och går hemma med havandeskapspenning.
Myser massor med Pontus nu när jag är hemma, blivande storbrorsan, häftigt.
Bakar massa bullar denna hösten haha. Bullfamiljen...Börjar repa lite med Oblivion igen som fått en ny medlem, Oskar.


















Oktober
Längtar mest efter Lilla M. Trött och sover när jag kan. Skogspromenerar när inte fogarna värker för mycket...hösten är ljuvligt ljummen. Den 28 Oktober kommer Pontus lilla kusin Selma till världen, på tok för tidigt. Knappt ett halvkilo tung men visar sig vara en riktig fighter.
Hon mår bra i skrivandets stund!














November

Vi firar vår 6-årsdag :)
Äntligen kommer hon, vår Lilla Malva. Vacker som en dag. Ljuvlig.
Förlossningen går jättebra och snabbt.Pontus fyller två år, underbara STORA pojke, kärlek.
Lycka Lycka Lycka.


















December

Inser både det ljuvliga och det mindre ljuvliga i att nu vara tvåbarnsmamma! Dock vinner det ljuvliga med hästlängder ;) Firar en underbart mysigt jul och skålar in det nya året med goda vänner. Life is good.

Ses på bloggen resten av året kära läsare. För nu blir det nya äventyr!

Inga kommentarer: