torsdag 29 april 2010

Lycka!

Jag har hittat min klänning! Wohooo!
Efter 20 min (!) med helt fantastisk assistens ifrån personalen på bröllopsbutiken här i stan, så stod jag där i min drömklänning som dessutom hade ett riktigt drömpris! Kommer hämta ut den på Måndag redan. Kommer dock göra en hel del justeringar på den men dom kommer vi göra först i början på augusti då jag (förhoppningsvis) är några kilo lättare ;) Och inte har mjölktuttar! Haha.
Jag svävar på moln idag Jag kommer bli så himla fin i min underbara klänning.
Det var den andra jag provade, haha. Tjejen som hjälpte oss lyckades slå huvudet på spiken med vår stil och tog fram klänningar helt i min smak. Hade ett par kvar att prova efter jag hittat klänningen, men det kändes helt onödigt eftersom den var så rätt. Den är inte helt olik klänningen från tekla. Den svarta rosen kommer bland annat finnas med och tyll, fast i svart, undertill.
En sak som verkligen inte alls blev som jag hade tänkt mig är att den är tvådelad. Det är alltså kjol och topp. Toppen är draperad med rynkat tyg i något tunt material men annars är den i siden, likaså kjolen. Kjolen är i cocktaillängd, slutar alltså vid vristen. Så snygga svarta skor är ett måste! I ryggen på toppen blir det svart snörning och axelbanden kommer vara svarta också.
Så skönt att detta gick som på räls. Trodde det skulle bli något av ett orosmoment. Jag är så kräsen! Tralalalala :D

Inga kommentarer: