tisdag 20 april 2010

Luft tack!

Vilken dag... Har knappt hunnit sitta ner en sekund förrän nu klockan 21 på kvällen. Fullt ös.
Har varit på massa olika ställen och fart runt och fixat idag så jag är helt slut. Började dagen med att kika på två potentiella festlokaler för bröllopsfesten i sommar. Den ena var helt jäkla underbart vacker och den andra var också fin men mer praktisk. Båda är belägna i ett riktigt 1800talshus, fantastiskt vackert. Ena lokalen som ligger x antal stentrappor upp har dessutom två vackra för-rum med soffor, jättetavlor, guldspeglar... u name it. Men det är ju lite knix å trix att ta sig upp, inte minst för dom äldre släktingarna. Samt att lokalen är stor. Vi ska vara kring 50 gäster och i denna går det in 100. Den andra lokalen som också är fin och har 1800talet bevarat till viss del är aningen mer mordeniserad och kändes lite mer skolaula-aktig. Den ligger däremot på bottenplanet och är mindre och kanske lättare att möblera...men nej, det lutar åt den stora. Jag föll verkligen pladask. Man kan ta grymma bilder där inne!
Efter att ha kikat där så åkte vi till Bvc och vägde och mätte Malva. 7165 g väger hon nu. min lilla tjockisgos. 65 cm lång är hon. Hon fick även sin fem-mån vaccination och blev såååååå ledsen. Uscha. Skar i hjärtat! Hon blev rätt så påverkad denna gången med. Ingen feber men hon fick ont. Skrek oavbrutet i 45 min i eftermiddags, riktigt hjärtskärande skrik. Så då fick hon en Ipren. Sen har hon sovit större delen av kvällen. Min lilla prinsessa...Vår bvc sköterska börjar känna sig lite handfallen i vad hon ska rekommendera till Malvas eksem som bara tycks bli värre så vi ska träffa en läkare om det. Hon var inne lite på om hon kunde vara mjölkallergiker. Det hoppas jag verkligen inte :/ Midison & Locobase Repair är i alla fall inte ett dugg effektivt...
Efter det åkte vi hem och fikade. Sen hade jag en grej jag skulle iväg på...under tiden hämtade Johan Pontus på dagis. Sen kom jag hem och parkerade, hoppade in i andra bilen. Vi åkte till Maxi och storhandlade....Sen hem och laga middag till mig och Pontus. Johan åkte och jobbade kväll på studiefrämjandet (trumlektioner) Sen körde det på med amning, läsa saga och natta Ponta... och så pang ner framför datorn. Puh... LUFT! Johan har bänkat sig framför tv:n och jag tänker joina honom...hade lätt kunnat dra i mig en godispåse med nej. Sådant håller vi ICKE på med. Jag har ett bröllop att bli snygg till ;)

Inga kommentarer: