tisdag 1 december 2009

Decembermys


Första December idag. Malva tre veckor idag. Tiden går så fort! Gaaah!
Läste precis i L's blogg att hon aldrig har tid att blogga längre, jag säger detsamma. My God, vad tiden går fort med två barn hemma. Varje dag är ett äventyr också, minst sagt. Dagens jippo var punka på bilen, mitt i stan. Vi hade varit och kollat julklappar med bara Malva och skulle åka och hämta Pontus på dagis men så fick vi punka, bara sådär. Varken jag eller Johan har bytt däck förrut men han fixade det galant medan jag fick sitta och amma en lätt förbaskad liten Malvis i baksätet. Haha. Man blir glad och lättad över vetskapen att man klarar sådana här halvgalna incidenter med livet i behåll :)
Malva har sovit ett par timmar i sträck här nu, (mycket ovanligt). Johan har sina trumelever ikväll. Så då passade Pontus och jag på att ha lite adventsmysigt. Vi öppnade hans första lucka i chokladkalendern, läste första avsnittet i hans adventsbok han fick när han fyllde 1 år. Julkalendern har vi kollat också och käkat pepparkakor. Pontus tyckte den var spännande. Han är sjukt fascinerad utav månen, rymden, stjärnorna, planeter, satelliter osv. Så det är ju ett minst sagt passande tema i år.
Nu sover bägge barnen, så för en gångs skull hade jag tid att sitta framför datorn längre än två minuter :) Väntar på min julmustleverans som beräknas anlända snart.
Sen blir det väl lite tända lite ljus och inta soffläge med Johan och så småningom lilla sessan när skönhetssömnen är avklarad.

Inga kommentarer: