lördag 3 oktober 2009

1 Månad kvar, på pricken... :)

3:e Oktober idag och det innebär att det är på pricken 1 månad kvar till 3:e November som är dagen D. Oj Oj, tiden gick ändå ganska fort hit...spännande är det nu! Vill dock ha allt klart och redo på hemmafronten inom två veckor för då räknar man ju ändå graviditeten som fullgången. Har lite småfix kvar. Ska ju packa min lilla BB väska med, då blir det nog himla verkligt... men det gör jag i vecka 37+0, traditionsenligt. Förra gången fick den ju dock stå och vänta i nästan 3 veckor. Pontus föddes ju i vecka 41+0. Han trivdes bra i mammas mage :)

Idag ska vi på Höstmarknad i Mönsterås... vädret suger verkligen. Jag älskar hösten men idag bjuder den på sina sämsta sidor med regn, rusk och kyla... jag har ingen jacka heller. För snål för att köpa en nu! Så jag får gå med öppen jacka...jaja, får bylsa på med varma tröjor och palestinasjal...

Nu ska vi göra vårt bidrag till kvällens kräftkalas, en kantarellpaj, sen bär det av mot mor o far i måsen :)

2 kommentarer:

DeadUntilDark sa...

För att stressa dig lite så räknar man graviditeten som fullgången i vecka 37+0 ;)
Jag har hela tiden trott att det var 38+0 men jag hade visst fel..

Emelie Lilja sa...

Ja, jo... men vänta lite nu... *vässar tankenötterna* Jo, det är klart, riktigt två veckor är det ju inte kvar då, 1,5 vecka typ. Går ju in i vecka 36+0 på Onsdag. :) Jissus...time flies!!!