fredag 11 mars 2011

Tror det vänder nu

Jag har verkligen nått botten med mitt mående senaste tiden. Så mycket ångest, stress och depp. Jag och stora förändringar går bara inte ihop. Men vet ni vad? Jag har överlevt. Pusselbitarna faller på plats och allt verkar ordna sig väldigt fint. Har fortfarande en liten klump i magen som skaver och är lite på helspänn och blir lätt väldigt ledsen av minsta motgång. Men jag känner mig väldigt hoppfull. Glad över det.
Rent praktiskt ser det ut som så att jag kommer få fast jobb strax över 40 % som Personlig assistent (var lovad 50 % men det blev inte så av olika omständigheter) Sen kommer jag få ett vik varannan helg inom äldreomsorgen. Sammanlagt landar det på ca 60 % kan jag tänka mig. Strax över en halvtid och med en månadslön som inte är super men ändå mer än det dubbla mot vad jag haft i FP. Johan börjar på 80 % fast 1 April och nästan dubblar sin lön han med. Hur skönt som helst att inte behöva vända på varenda krona.
Tror bloggen kommer bli mycket mer positiv från och med nu. Trevlig helg på er.

Inga kommentarer: