lördag 19 februari 2011

Vilda sessan

Igår for Malva ur vår säng och krockade med byrån bredvid och fick en rejäl bula. I morse ställde hon sig på en av dom små barnpinnstolarna vi har och lyckades krascha rätt ner i det hårda köksgolvet med huvudet före. En bula till, på andra sidan av pannan. Hon har alltså två blåa bulor på vardera sidan av pannan...stackars lilla hjärtat. Hon är så vild min lilla prinsessa. Det ska klättras på precis allting! Jag är inte alls van vid detta från Pontus så jag känner mig som världens sämsta mamma när hon hela tiden slår sig och får nya blåmärken, bulor och skrapsår. Någon som har tips på hur man ska hantera såhär vilda busungar som bara klättrar och klättrar?
Hon har börjat få ett rysligt humör också! Vilken vilja! Detta är också nytt för mig känns det som. Pontus började inte "trotsa" förrän i tvåårsåldern. Känns som 15 mån är alldeles för tidigt för att bli fly förbaskad och ligga raklång på golvet och skrika, eller?

2 kommentarer:

Sofie sa...

Stackars liten med två bulor. Min Bella ramlar definitivt oftare än Oliver gjorde med, men de klarar det ju rätt bra, mjuka som de är! Hon är också galet envis och skriker vilt av ilska ibland när vi ska ta på overall eller hon inte får som hon vill. Men det kan ju å andra sidan vara skönt att ha "trotsen" avklarad redan nu! Kram

nenna sa...

Min pojk är likadan, vild som attans. Lite för modig och klumpig för sitt eget bästa oftast.

Det enda jag gör är att försöka visa bättre sätt att klättra (bättre = mindre panikframkallande)på. Eller hoppa eller vad han nu tar sig för. Just nu lär vi honom att gå i trappor utan att hoppa från steg till steg.

Du är INTE en dålig mamma för att hon testar, hoppar eller klättrar. Var glad för att hon vågar och att ni lyckats med att inte hämma henne! (säger absolut inte att ni gjorde det med Pontus, han hade inte samma sätt som henne som du säger.)

Massor med kramar!