onsdag 2 februari 2011

Ja ä inte bitter...

Igår var det Malvas och min tur att åka in till kalmarjouren. Inte en enda tid på vår VC så vi fick sitta och vänta till 19 på kvällen innan de kunde ta emot oss på KJ. Där blev det undersökning av oss båda, vidare till lungröntgen med Malva, tillbaka till KJ igen för svar. Malva hade inte helt oväntat lunginflammation men jag var som doktorn uttryckte det "frisk". Alltså, ingen infektion utan ett virus och enligt sjukvården är det ju att vara frisk. Eller som dom sa till syrran som inte heller kunnat svälja på 3-4 dagar, hem och ät lite grönsaker så blir du nog bra. Jävla bemötande... var ingen höjdare att springa omkring med en trött och sjuk Malva på sjukhuset igår kväll heller och ingen extra pedagogik what so ever, kan man tycka de kan bjuda på när man kommer in med en 1-åring, eller? Sjuksköterskan var totalt förvirrad och geggade blod över hela Malvas hand när hon skulle ta ett kapillärt blodprov. Höll på att säga att jag kunde göra det själv! Hon tyckte att malva skulle "välja" ett klistermärke med när hon gallskrek. Haha, jo men hon förstår ju precis vad du menar, stoppar ner handen i korgen och väljer en bild på Bamse. Hon vet ju vem Bamse är och sådär... Herregud. Nästa gång blir det barnakuten istället. Fy för kalmarjouren. Själv tänker jag hålla mig till min vc så länge det inte är urakut. Vår husläkare är i alla fall kanon. (kände jag behövde skriva nåt positivt haha) jag vet att jag är supergnällig och bitter nu, men jag är så jävla slutkörd...ingen sömn, sjuk själv, sjuka barn, ingen egentid för oss vuxna, barn i sängen, hemmet ser ut som jag vet inte vad och vi har inte varit ute på nåt som känns som en evighet. Nu vill jag ha ett slut på detta!

4 kommentarer:

DeadUntilDark sa...

Det är inte alls konstigt att man blir bitter i de där situationerna. Jag vet hur det är med långa sjukperioder.

Hoppas innerligt att det är slut för er snart. Ett gäng cyber-styrke-kramar skickas iaf. :)

Emelie Lilja sa...

Tack Linda!

nenna sa...

Grönsaker!? Nää, men va fan! Men jag är visserligen inte förvånad. Till mig har sjukvården sagt att jag hade förkylning i stortån när jag inte kunde gå, inte kunde vifta med handen framför tån för att t.o.m vindraget gjorde så ont.

Jag hoppas verkligen att den här pärsen går över snart och att ni slipper allt vad sjukdomar heter på väldigt, vääldigt lång tid!

Kram på er!

Emelie Lilja sa...

Tack Angelica!
En förkylning i stortån?? Haha, det tar ju fan priset!!! herregud...