torsdag 18 november 2010

Missbruk


Mitt namn är Emelie Lilja och jag är en pepparkaksmissbrukare...Skönt att ha det sagt. Har burit på detta ett tag nu. Men det var skönt att få det ur sig. *Torkar några svettpärlor från pannan*

Malva fick en reaktion på sprutan i natt, feber och ont. Fick Ipren, hjälpte lyckligtvis!
Zombie är man efter alla dessa sjuknätter nu. Addera en totalt havererad familjeekonomi (tänk lyxfällan fast minus all lyx) och en lite skavande känsla av maktlöshet så har ni familjens status.
Men som min otroligt fina vän Maria Nilsson sa, ni är rika ändå på vad ni har. Så sant! Mitt i allt motigt har man ju varandra. Sen kan man tänka såhär, många skulle säkert ta mina vakennätter och urkassa ekonomi med glädje om de fick byta den mot en kronisk sjukdom eller ett aktuellt missbruk på något betydligt tyngre än Nygårdas pepparkakshjärtan. Jag borde inte klaga!
Nu ska jag dricka en kopp kaffe till, ta en panodil, pussa på barnen och försöka röja upp i mitt inferno till hem...

Inga kommentarer: