måndag 15 november 2010

Malvas kalas, sömnbrist och kvällspromenix



I söndags hade vi kalas för Malva. Kombinerade det med Fars dag. Det blev hur lyckat som helst! Lillskruttan var på toppenhumör hela tiden bortsett från en liten incident då hon snubblade och slog näsan i sin nya dockvagn, stackars hjärtat. Näsan är lite röd och svullen nu. Jag bakade tårtor som vi bjöd på, dom blev himmelskt goda! Första gången jag gjort bottnarna själv faktiskt *skryt*
Pontusmannen hade dessvärre feber och sov bort det mesta av kalaset. Men som han sa själv "Det är inget att göra åt, det går bra ändå" Lilla sötisen. Malva fick hur fina presenter som helst, tack fina familjen, kärlek till er!

På Onsdag ska vi till Bhv på 1årskontroll...Malva ska få sin spruta och jag känner alltid ett stort obehag inför detta... ska passa på att prata lite om Malvas "sömnproblem" med läkaren då med tänkte jag. Måste höra mig för lite om vad som är "normalt". Som det är nu så kan hon sova en knapp timme efter lunchen och sedan ändå inte somna förrän framåt 21-22 och sedan vakna upprepade gånger under natten. Det börjar bli vansinnigt påfrestande för hela familjen. Igår somnade inte Malva förrän 00.00 och tårarna bara rann på mig till slut. Sedan vaknade Pontus 04.30 och mådde illa och kunde inte sova...Så idag har jag varit lite halvt zombifierad.
Johan jobbade lykligtvis bara en kortisdag idag så vi har kunnat hjälpas åt. Vi bestämde oss för att sticka in till stan och handla för pengar Malva fick igår. Hittade två fina klänningar, en tuff Ramones tröja och en fin body.
Efter stan gick jag en supermysig kvällspromenad med fina vännen Mimma. Det var så himla mysigt. Frisk luft och lite girltalk, precis vad jag behövde. Kommer definitivt att upprepas. Inga mer "unna sig extra kilo" eller hur Mimms? ;) Nu jäklar!
Nähä, dags att påbörja nattning av Malva... idag har hon sovit en knapp timme samt att jag väckte henne lite tidigare i morse och hon har fått massa frisk luft...håll tummar och tår!

1 kommentar:

Mimma sa...

Ja, kvällspromenader är verkligen for the win! Det trevliga sällskapet gör det helt klart till en toppenaktivitet! Upprepas gärna igen redan på onsdag ;D

Joo, jag köpte choklad.. F´låt ;)

Snart ska det planerat roadtrip med äggmackor och kaffe i termos. Tjo! <3