onsdag 17 februari 2010

Symbolik mitt i prick

I natt drömde jag att vi var med i en bilolycka på Öland. Det var 3000 bilar inblandade men ingen skadade sig. Däremot gick ingen av bilarna att köra så alla fick promenera över bron. Bron var av någon anledning på väg att kollapsa så det var osäkert om vi skulle klara oss över. Det gjorde vi. Fast jag fick simma sista biten i väldigt kallt vatten. Känns som symboliken i den här drömmen stämmer väldigt bra in på mitt/våra liv just nu. Idag är jag hemma ensam med barnen från 8-21.30. Imorgon från 11.45-20.00.Jag är dyngslut redan nu. Glädjande så in i den är i alla fall att lilla Pontusmannen har ätit som en häst idag och magen har börjat rätta till sig. Igår hade jag i massor av morötter i kycklinggrytan jag gjorde och idag stekte jag blåbärspannkakor till lunch. Man får smussla in dom stoppande "ingredienserna" lite smart och klurigt. Han har ätit havregrynsgröt till frukost i två dagar under kodordet "Skrållan & Tjorven gröt" då gick det ner ;)Det blir inte mycket gjort här hemma idag... har vikt lite tvätt och sedan bara ammat, tagit hand om Pontus och lagat mat...Får ju hålla oss inne tills Pontus är på fötter ordentligt igen och vi börjar klättra på väggarna lite smått både han och jag. Malva får knappt någon sömn alls om dagarna heller när Pontan är hemma och stojar och stimmar. Inte lätt att räcka till för båda barnen alla gånger. Behoven går ju liksom isär. Jaja, det är ju inte för evigt det här... Snart är Pontus frisk och rutinerna kan komma igång lite mer så alla blir nöjda och glada. Sen om bara Johan kunde få det där beskedet om anställningen på Studiefrämjandet...då jäklar folk, då är vi i hamn ;)

Inga kommentarer: