måndag 8 februari 2010

Att välja

Man gör val i livet. Man tvingas göra val i livet. Men visst, man kan skjuta på det och strunta i det. Men saker och ting har konsekvenser. Lojalitet är en annan viktig egenskap och ärlighet. Alla dom här sakerna ingår i receptet på en riktig vän. Fattas dessa ingredienser blir det bara skit av alltihop. Val är viktiga. Livsviktiga.

Vad händer annars då? Har visst haft en liten släng av bloggtorka. Hinner inte med riktigt.Johan jobbar supermycket och det finns inte mycket tid över till annat än kidsen.Malva har börjar skratta högt när man blåser henne på magen, det är så underbart att höra...Idag blir det Öppna förskolan. Hemmet ser ut som skit, men vet ni vad? Det skiter jag i! Det blir dagens aktiva val ifrån min sida, livsviktigt ;)


Ha en bra dag!


4 kommentarer:

nenna sa...

Oj, lät som att det hade hänt nått... Hoppas det inte är något allvarligt!

Kanske inte är en av de närmaste vännerna, men behöver du prata (om än så bara prata bort en stund) får du jättegärna ringa!

Massa kramar!!

Berga sa...

Grymt snygg tröja :) fina dina barn e och dessutom
var ditt inlägg riktigt bra!

Emelie Lilja sa...

Nenna - nejdå, inte sååå allvarligt. Det var bara en person i min närhet som visade sådan jäkla illojalitet mot en annan person i min närhet som jag tokreagerade på. Men allt är lugnt :)

Emelie Lilja sa...

jeanette - Eller hur ;) Han är jättefin i den!