onsdag 10 februari 2010

Nu vänder det

Upp och ner, ner och upp... UPP! Nu vänder det, det känner jag ;)
Idag var jag ensam med barnen från 8 på morgonen till nästan 10 på kvällen och gissa vad? Det gick jättebra. Jag är stolt över mig själv. Även om jag är så trött så jag nästan svimmar här över tangenterna så mår jag ändå bra och är glad. Det har saknats lite glädje i mig ett tag nu. Har ganska många gamla demoner i skallen som kommer fram och spökar för mig då och då. Mina närmsta vänner vet att jag varit med om rätt otäcka saker i mitt liv som liksom inte vill lämna mig i fred.
Vill inte skriva ut på nätet exakt vad det rör sig om men jag kan säga att hela min värld slogs omkull för ungefär 10 år sedan nu och saker hände som ledde till att jag fick omvärdera hela min världsbild och inte minst min självbild. Men nu tror jag demonerna lugnat sig, för den här gången i alla fall. Idag har jag kunnat njuta av att vara mamma till mina fantastiska barn till 100 % och det känns hur jävla bra som helst rent ut sagt! Nu vänder det, som sagt. Hail Life!

Inga kommentarer: