tisdag 15 november 2011

fixa och trixa hemma



Köket färdigmålat! Har börjat piffa lite också men det är långt ifrån klart. Men det får ta sin tid. Måste känna in och fundera så det inte blir något dumt upphäng på väggarna man inte tänkt igenom. Det var i alla fall skönt att bli av med den hemska grönblommiga tapeten som var innan...men en fondvägg ska upp, ska bara bestämma vilken. Lutar åt svart vit randig. Bordsskivan ska slipas om och målas/lackas om. Jag gillar inte heller gult om någon inte noterade det. Det blev en miss där jag lackade med fel lack...Nu håller vi på med Pontus rum, nästan helt klart...detta är en före-bild. Kommer en efterbild sen när vi är färdiga.Blir vitt där inne med. Det är vad vårt hyresbolag betalar, annat får vi kosta på själva. Får se om jag kanske letar fram några vägg-wallies till Pontus eller något...

.

Bebislängtan håller i sig för övrigt, hihi. Men några år till ska vi vänta! Nu ska jag sätta mig med en skrivuppgift om barnperspektiv. Har inte hunnit få en av böckerna jag behöver men det ska nog gå ändå. Intressant ämne är det i alla fall. Barnets bästa. vad är det? Inte det lättaste att avgöra alla gånger. I eftermiddag blir det utvecklingssamtal på dagis och i kväll måla klart i P's rum. Mycket på gång!

Inga kommentarer: