torsdag 10 november 2011

2 års kalas

Malva Amy Filippa 091110



Det stod ett konstigt paket och väntade på Malva i köket i morse...



Efter mys frukost och paketöppning och kraxiga morgontoner i "Ja må hon leva" var det dags för Spindelmannen och Benjamina att gå till dagis som hade utklädningsdag. Det doftade popcorn när man kom innanför dörren och enligt barnen var det supermysigt. En av fröknarna var utklädd till buske, bara sådär galet skön idé. Barnens dagis är verkligen underbart!

Sen skulle vi ha kalas kl 17.30. Innan gästerna kom gjorde jag årets dunderblunder. Trodde jag skulle hinna baka en tårta, äta, blåsa ballonger och vara i ett skick på en timme då jag kom hem från skolan 16.30. Det gick åt skogen. Brände bottnarna och allt blev pannkaka. Började storgrina och övervägde att hoppa ut genom fönstret och springa min väg. men jag tog några djupa andetag och slängde spektaklet i en påse och knöt ihop den hårt. Sen åkte vi och köpte en prinsesstårta och en bakelse utan gluten till mig. Jag trokade tårarna, insåg att jag återigen haft alldels för höga krav på mig själv, bad gästerna om ursäkt och gick från monstermamma till harmonisk mamma som nästan smälte och blev en sentimental pöl när dottern blåste ut tvåårsljuset på den gröna, bageribakade tårtan.



Sen var det paketöppning och Malva var nog i sjunde himlen tror jag. Hon strålade som en sol och blev så glad för allt fint hon fick. När vi skulle sova när alla åkt hem, så låg hon och mummlade, "ett till ket, å ett till ket, ett till..." Jag älskar min fina flicka så jag tror jag spricker i tusen bitar.

1 kommentar:

kicki sa...

Åh Så fint paket ni gjort! Malva strålade hela kvällen. Pontus hade jättekul med sin pruttkudde hihi. Så mysigt på Malvas Två Årskalas, Lilla Prinssessan!Allt var så bra Emelie, man är inte mer än människa, kan inte hinna allt på ingen tid. Kramar i massor!!