tisdag 18 januari 2011

Kastas fram å tillbaka



Idag har varit en väldigt turbulent dag. Ringt & mailat olika personer om jobb, laslistor, chanser på vikariat och sådant. Systemet med bemanningsservice samt lastider gör att antagligen inte kommer få ett vik där jag verkligen är önskad! Fick veta att jag har jobbat 170 dagar som registrerats på Las-listan (någon slags tids intervall räkning som jag inte begriper) men behöver 300 dagar för att komma in på vik-listan. För att ha chans på fasta tjänster behöver jag 560 dagar.
Detta gäller alla vik över två mån men även kortare vik så ligger makten hos andra. Känns lite hopplöst, frustrerande... man är liksom längst ner på stegen...
Har funderat på att läsa till förskole/grundskolelärare ett tag och dagens händelser och känslostormar har fått mig att bestämma mig. Jag ska göra ett försök att ta mig in på Högskolan.
Kommer knappast bli sämre ekonomiskt än vad det är nu. Jag är lägsta nivå med min FP och har alltså 4200 kr i månaden!
Nog om det. Det har ändå varit en mysig dag också. Var hos en av mina bästa vänner, Maria på f.m. Hon tog superfina bilder på Malva. Sen på kvällen kom bästis nummer två, Mimma med sin Ashraf och fikade, supermys. Vännerna och familjen gör livet underbart trots motgångar i jobb och ekonomi. Tack underbara vänner, att ni finns! Kärlek till er.

Inga kommentarer: