söndag 16 januari 2011

Här & Nu

Jag är verkligen inget stort fan av kvällspass på jobbet. Har min "hathelg" nu med kvällspass både Lördag & Söndag. Man är liksom på jobbet i tanken redan vid lunchtid och har svårt att ta vara på tiden tills man börjar. Jag är allmänt skitkass på att vara i nuet som det är :/ Den grubblande själ som man ju är...alltid före i tiden eller i grubblerier över det som varit, sällan HÄR, NU. Men jag jobbar på det ;) Kommer blir en bra vecka i alla fall då Johan har sin "lugna" vecka. Kommer vara normallånga dagar hemma med barnen och han kommer inte vara så dyngtrött som när han jobbar sina 8-19.30 dagar. Brukar bli rätt harmoniskt hemma hos fam. Lilja dom här lite lugnare veckorna. Jag har för övrigt bestämt mig för att ta tag i detta med vikten nu igen. Lyckades ju få bort några kilo innan bröllopet i somras men dom har hoppat tillbaka igen och jag är tyvärr tillbaka där jag började. Är liksom lite väl mycket trivselhull på denna kroppen nu...såg en bild på mig själv innan graviditeterna där jag vägde 48 kg och hade på mig stuprörsjeans och en tight top. Nu har jag alltid löst sittande tunikor och långtröjor på mig för att dölja... men det får fasen vara slut på det nu. Skriver jag det här så måste jag ju ta tag i det också, hehe. Jag outar min vikt som i dagsläget är osmickrande 62 kg till mina 158 cm. Målet är till att börja med 55 kg sen får vi se om det är lagom eller om det blir mer :) Nu får ni fasen Heja på mig så lovar jag att skriva om hur det går ;)


Här är bilden som peppade igång mig ;) Det är från sweden rock festival 2005. Johan utan skägg också, haha. Och kompisen D.m som precis blivit tvåbarnspappa!
Grattis D.m & Sara till lilla Indra!

1 kommentar:

nenna sa...

Heja heja heja!! ;)