fredag 21 januari 2011

Härliga dagar

I Onsdags stack Malva och jag till Öppna förskolan med Minna & Maria, så mysigt var det. Fattar inte varför vi inte går dit oftare! Malva hade jätteskoj. Sångstunden var väldigt poppis. Hon interagerar fint med andra barn också, min sessa. Hon börjar på dagis 1:a mars och vi träffade en av hennes blivande dagiskompisar, söt tjej och trevlig mamma. Efter ÖF bjöd Maria på jättegod paj hemma hos dom. När det var dags att hämta de stora kidsen på dagis tog vi sällskap dit och sedan gick vi hem till oss och lekte. En riktig heldag, superdupermysigt.
Torsdagen började vi med en mysmorgon hemma med god frulle. Äntligen barnbidrag så frukosten kunde bestå av lite mer än en rostmacka och ett glas juice, hehe. Sen åkte vi och handlade till middagen jag åtagit mig att laga och hämtade Pontus på dagis. Jag lagade en underbart god kycklingpasta.

Brynde färska champinjoner, röd paprika & lök i rikligt med smör. Sen slog jag på vitt vin på det och lät det puttra. Kryddade med grekiska örtkryddor vi köpte på vår bröllopsresa, salt, peppar. Sen slog jag på grädde och en burk smaksatt creme fraiche (karljohansvamp & Citron) & lade slutligen i lite bladspenat. Stekte örtkryddad kycklingfilé vid sidan av till oss icke-vegetarianer (alla utom Johan) Serverade sedan med pasta. Åh, vad gott det var!

Bjöd mamma på detta också när hon kom för att sitta barnvakt. Jag hade nämligen en date med min kära make! Vi tog en fika på stan och gick på bio. Bion var inge vidare tyvärr (meet the parents - Little Fockers) Men det var guld värt att komma iväg själva. När vi kom hem slängde jag ihop lite toast skagen och så hällde vi upp oss ett glas vitt. Vardagslyx på höööög nivå.

Idag är det fredag och det vankas fredagsmys med Taco och lite marängsviss på det! Lediga tillsammans hela helgen också så jag känner mig väldigt lugn, glad och harmonisk. Hoppas ni får en härlig helg, kära bloggläsare!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad härligt att bloggen är igång, jag älskar ju att läsa bloggar men alla verkar ha paus;)

Massa kramar Lidna

Anonym sa...

Det ar verkligen supergott!
Kul att du laser min blogg, alltid kul nar andra bloggare ger sig tillkanna sa jag far mer att lasa :)