onsdag 12 januari 2011

efterlängtad vardag

Vilket väder det är idag, jissus. Blötsnö är för jäkla trist. Har haft bästaste Mimma här på besök nu på morgonen. Skulle ha åkt med Malva till henne efter dagislämningen idag men så stod jag utan bil då far min behövde låna den. Så då kom hon hit istället innan dagis och så gick vi och lämnade Pontus tillsammans i snörusket. Vilken vän du är gumman, kärlek till dig. Sen traskade vi hem och drack kaffe och käkade muffins som Johan och Pontus bakade igår. Nu har Malva precis somnat och jag fick lite lust att blogga minsann. Känns tomt utan Pontus hemma efter julledigheten med samtidigt mycket välbehövligt för både honom och mig. Har längtat lite efter vardagen och lite mer rutiner faktiskt. Till helgen blir det jobb för min del, något som också är efterlängtat. Längtar faktiskt efter att börja jobba mer snart. Kommer få dagisplats senast April, bara hoppas man får mycket vik i bemanningen. Har i alla fall mina fasta helger...(jobbar varannan helg på ett Säbo) Fast jobb, vänner, är vad denna lilla bloggerska drömmer om nu. Fast jobb, hus, bättre ekonomi...Men det lär väl dröja... :/ Jävla Las...Nähä. enough about that. Nu ska jag slösurfa och dricka mer kaffe. Johan slutar tidigt idag och kommer hämta på dagis, skönt.

Inga kommentarer: