måndag 30 maj 2011

Fokuserar (försöker) på målbilder

Idag är en sån där dag då jag tänker, tänker och tänker lite till. Grubblar och blir illa till mods. Blir frustrerad över att jag inte lyckas tänka mig till lösningar, finna lugn, harmoni. Försöker stänga ute tankar och känslor, hitta målbilder, saker att se fram emot så jag kan sväva ovan problemen i någon slags drömvärld. Funkar inte så bra. vara i nuet då? Funkar inte det heller. För det är just i detta nu ångesten kramar om hela magen sådär skoningslöst och obehagligt.
Det handlar väl mer konkret om situationer i mitt liv där jag känner att jag inte har någon kontroll samt att jag helt enkelt inte vill. En känsla av att vilja fly. Samt att jag har en stor portion oro över framtiden.

Är tacksam över att barnen får mig att släppa mina funderingar en aning i alla fall.
"Mamma jag har plockat blommor till dig" Tack Pontus. Hjärtat svämmar över. Kärlek.

Hoppas detta bara är en släng av måndagssjuka...

1 kommentar:

nenna sa...

Kram på dig! Jag hoppas också att det bara var en släng av måndagssjuka. Det är så tråkigt när man känner att man inte har kontroll över livet och inte vet var man ska börja ordna saker.

Hoppas verkligen att det ordnade till sig. KRAM!