onsdag 13 april 2011

Sjukstuga igen

Jag och Malva som har sjukstuga här hemma. Förkylning. Ont i huvudet, nästäppa, trötthet, ont i halsen...ja, det vanliga. När det är över ska jag börja något nytt. Ska tvinga mig själv till ett mer positivt tänkande. Tvinga fram mer energi eller försöka trycka i mig vitaminer eller nåt. Har köpt ett par nya gympadojjor på tradera (skitsnygga nike för 100 spänn, nöjd) så jag ska börja motionera också. Vill ha en förändring nu. Börja leva. Vill inte vara deppig och bitter. Jag har så sjukt mycket vackert i mitt liv som borde stå så mycket högre än det andra.

Några av mina mål :

Se mer positivt på saker och ting.
Ta hand om mig själv bättre.
Bli bättre på att "gilla läget" Jag tänker alltid att allt blir bra när det här händer, när jag gjort detta... osv. Visst, mål och visioner är bra men det är också förbannat viktigt att leva här och nu.
Drömmarna får inte ta över och förvandlas till något som bara skapar ångest när dom inte slår in precis när jag vill.

Mål denna veckan:
Bli frisk.
Jobba torsdag & fredag, ge allt där och inte ta med mig jobbet hem.
Ha en mysig tjejkväll med mina M&m's på Lördag. Mimma & Maria, love ya.
Se till att verkligen ta vara på Söndagen då hela familjen Lilja är samlad och ha det riktigt mysigt tillsammans.

Inga kommentarer: