fredag 8 april 2011

Kämpar på

Hej alla. Fredag idag. Vädret samt att Johan jobbar 13-19.30 drar ner det hela en aning på rolighetsskalan. Dom senaste dagarna har varit så sjukt turbulenta vad gäller mitt mående så ni anar inte. Jag har pendlat som fasen i humöret och behövt ta en massa beslut. Tror dock jag bestämt mig för hur det blir framöver och det känns väl okej. Valen jag hade var lite som att välja mellan pest & kolera, haha. Har dock en plan om en långsiktig lösning som jag sätter allt mitt hopp till just nu, så håll tummarna! Jobbar Lördag, Söndag, Måndag, Tisdag, Onsdag, Torsdag, Fredag nu så håll tummarna att jag inte faller i bitar...bara barnen håller sig friska och sover på nätterna ska det nog gå vägen...Måndag, Torsdag och Fredag är bara 3 timmars pass också kan ju tilläggas.
Jag är sjukt tröttkörd just nu känner jag. Malva har varit sjuk och precis börjat bli frisk. Hon har haft sk. Höstblåsor. Ett rent H****te kan jag säga. Blåsor i hela munnen, läpparna och svalget. Hon har inte tagit vare sig napp eller vällingflaska på ett tag nu så det har varit knöligt att få henne att komma till ro om kvällarna. Börjar dock funka okej igen. Hade precis beställt skitfina namnnappar såklart ;) Men värst är ju vällingen... hon behöver ju den! Hemmet har falerat lite nu när det varit så mycket annat som stulit energi. Jag med mitt inre kaos behöver ordning och reda omkring mig för att må bra också så det är lite jobbigt, hehe. Svårt att hitta ork och tid att ta tag i det...Håller på med inskolning på OB-dagiset nu också, så vi ska dit en sväng ikväll också. Efter det kommer barnen somna som små änglar, hemmet har städat sig självt, min huvudvärk är borta och jag kom in på utbildningen jag sökt... eller hur? Vidare har jag och Johan en supermysig fredagskväll när han kommer hem och DVI-kabeln var inte trasig som vi trodde! Haha, trevlig helg på er...

1 kommentar:

Anonym sa...

Det blir bättre, snart är det sommar, sol, livet lite enklare. Puss på dig, fina, bästa Emelie! <3
/På andra sidan gatan.