måndag 25 oktober 2010

Städdag!

Måndag morgon. Tittat på Törnrosa med Pontus under en gosig filt i soffan medan Malva traskat omkring glad som en lärka och styrt med sina leksaker. Hon var allt annat än glad i natt så vi unnade oss en låååång morgon. Klockan närmar sig 10 och det känns som det är dags att hoppa ur pyjamasen och i lite kläder. Ska ha en riktig städardag idag för vi har inte lyft så mycket som ett finger i onödan sedan i torsdags vad gäller den biten. Jag har ju ett helgvikariat (varannan helg) har jag nämnt det innan? Jo, men det har jag väl? Hur som helst så jobbar ju även Johan helg, fast "bara" Lördagar och denna helgen krockade det. Så barnen fick vara hos snälla Farmor och Farfar under Lördagen. Kommande helger har vi ordnat så vi går mot varandra jag och Johan. Trist men mycket välbehövligt för ekonomin. Barnens lilla kusin Selma har firat sin 1-årsdag den här helgen också och vi var såklart med och firade, mumsade tårta och förundrades över hur stor den lilla mirakelbebisen blivit! Helt fantastiskt..Men man har fasen knappt hunnit släppa en fis den här helgen mellan alla göromål, än mindre göra nåt åt infernot hemma. Så nu åker dammsugare, dammtrasa och mopp fram (när jag plockat upp alla 7 miljoner leksaker som ligger överallt och rensat av diskbänken som också ser ut som ett jädra minfält) Wish me Luck. Maken jobbar normallång dag idag så man får väl slänga sig på sofflocket och pusta när han kommer hem sen. ;)

Inga kommentarer: