tisdag 19 oktober 2010

Hösthyllning

Varför detta hat mot hösten? Nej, jag är inte galen för att jag tycker höstrusk är asmysigt.
Du är konstig om du inte begriper att alla årstiderna har sin egen lilla unika charm. Precis som du och jag. Visst fan kan hösten lukta lite unket då och då och vara lite överdrivet våt... precis som du och jag ;) Sommaren kan faktiskt vara vidrigt påklistrad och bara drypa av prestationsångest och sånt äckelpäckel samtidigt som den kan vara helt ljuvligt ljummen och helt jävla spektakulärt vacker... motsatser, skillnader, skavanker, upp och ner, hit och dit. Sluta hata hösten. Ta in den istället. Gör som jag. Knalla ner till vattnet och ta ett djupt andetag. Löv, tång, ljuvligt frisk luft som bara rensar hela själen...känn lugnet infinna sig. Kryp upp i soffan hemma, begrunda, drick the, bara va du i din egen lilla värld.

1 kommentar:

nenna sa...

Håller med, hösten har en speciell charm! Träden får fina färger igen och man kan vistas ute i skogen igen utan att bli angripen av myggor o annat knott.

Härligt med höst!!