måndag 27 september 2010

Plötsligt händer det

I morse vaknade jag, hör och häpna, utvilad! Malva somnade kring 22.00 igår efter vi kommit hem. Jag jobbade kväll (jobbar varannan helg för att få rätsida på ekonomin) och hämtade Johan och barnen hos svärföräldrarna efter jobbet. Sedan sov hon hela natten, utan att vakna en enda liten gång. kl 07.00 vaknade lillskruttan på ett strålande humör. Jag dansade i princip upp och fixade frukost. Det var lände sedan jag kände mig så full av energi och jag har varit på ett strålande humör hela dagen. Knallade iväg till affären med kidsen och handlade ingredienser till en mustig kycklinggryta jag lagade till lunch. Har varit ute och spelat fotboll med Pontus i tokblåsten och bara haft en helt underbar dag. Idag har familjen Lilja varit mer harmonisk än på länge. Äntligen. Även om detta var en engångsföreteelse så var det ett välbehövligt andningshål och skulle det bli en stökigare natt i natt så har jag åtminstone laddat batterierna. Har kunnat hantera Pontus trots med bravur hela dagen också, inte brusat upp en enda gång och det märks att han också blir så mycket lugnare då. Malva somnade lätt som en plätt kl 20 ikväll och har hittills bara vaknat en gång, fått nappen och somnat om. Hoppas, hoppas! Måste passa på att skryta lite med att hon idag tagit sina första steg också! tre-fyra stycken små stapplande steg. *Stolt*

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt!! Du är verkligen värd en paus så där. <3

Åh, vad kul att Malva tagit sina första steg, ge henne en bamse-grattiskram från mig!

//Nenna