torsdag 18 mars 2010

Projekt dumhet

Jävlar! Jag är heeeelt slut. Min förkylning och i synnerhet min elaka slemhosta driver mig till vansinne. Inne i huvudet är jag piggare och gladare än aldrig förr till råga på allt. Johan vabbade igår och har varit ledig idag och kommer så vara fram till på Måndag. Helt grymt. Idag har jag varit utomhus för första gången (ja, om man inte räknar att gå ner med tvätten i källaren och sticka ut huvudet genom altandörren) på tre dagar. Promenerade till Konsum hela familjen (ca 2 km fram å tillbaka) blev helt väck men det var helt klart värt det. Det var verkligen vårväder idag. Riktigt ljummet i luften. Underbart. Sen åkte Johan & Pontus till Liljas och tvättade bilen. Där hade dom utförsäljning av leksaker. Så Pontus galet snälla Farfar (som jobbar där) gav honom en volvo C70!
Gissa om jag blev chockad när dom kom hem, haha. Pontus lyste som solen. Väl inne i lägenheten så tänkte jag bara att nej, nu får det vara nog. Projekt rumsbyte ska ske nu. (vi har länge planerat att byta sovrum så barnen får vårt stora och vi Pontus lilla) Så vi satte igång. Jäklar vilket projekt det blev. Haha. Nu är jag bortom slutkörd...My God... sitter i sängen med laptopen i knät. En kopp kaffe på sängbordet, Malva bredvid. Pontus och Pappa är hos Farfar och Farmor och hjälper dom flytta tillbaka möbler efter en golvslipning i deras lägenhet.
Ska lägga mig ner och vila nu tänkte jag. Men det blev skitbra med rummen. Ska bara målas om lite o sådär med. Men det blir ett annat projekt, en annan dag. En dag då jag inte är supersjuk...!

1 kommentar:

Alexandra - Mami till Neville sa...

Åh vad gullig du är! Tänk om fler var som du som faktiskt kan bjuda på lite fina kommentarer :)
Hoppas du får en underbar dag!
Kram