fredag 26 mars 2010

It's a beautiful day

Idag är det en helt fenomenalt härlig och vacker dag. Både på insidan och utsidan. Kom nyss in från en promenad i solen med Malva i vagnen. Fåglarna sjöng för oss och vinden smekte våra kinder, tralalala. :) Usch, jag är sådär... hm...FÅNIGT lycklig. Eller "töntlycklig" som min internetkompis Linda säger ;) hihi. vet ni? Jag får 10.000 tillbaka på skatten och jag vet preciiiiiis vad jag ska spendera pengarna på. Men det säger jag inte, hihi. Pontus har åkt till mormor & morfar över helgen för lite egna äventyr. Dom planerade för fullt om att åka häst & vagn, traktor och gå ut i skogen, plantera blommor och allt vad det var. Skönt för honom att få komma ut och leka ordentligt. Jag har ju varit så himla sjuk senaste veckan så knappt 20-30 min promenad några gånger i skogen intill är väl ungefär vad jag har pallat...stackars Baggi. (Om ngn undrar varför jag kallar honom det så är det för att han själv sprang och sa det när han var kring 1 år. Tror det betydde brandbil men är fortfarande inte säker) Ikväll blir det Fredagsmys, BIG time. Johan har jobbat som en jävla galning hela veckan...Måndag 8-18, ons 8-21.30, tors 8-21.30 och idag 8-18...knappt sett röken av honom. Men nu kommer han hem om ett par timmar! Imorgon jobbar han "bara" 8-16. Men sen é han ledig Söndag samt större delen av påsken, yes. :) Love of my life. Myisgt att ses då och då haha. Nej, skämt åsido så är dte guld värt att han får jobba så pass mycket. Han har ju två olika jobb med, därav dom fuckade tiderna. I sommar ska jag jobba hade jag tänkt. I alla fall 1 månad. Så han får vara hemma med barnen. Sen får vi se hur det blir till hösten. Vet inte om jag vill plugga eller jobba eller om jag inte får fatt på något alls och får vara hemma lite till. Time will tell. Hoppas på jobböppningar inom vården till hösten...oj oj, vad jag blurrar på ;) Tänkte vila lite innan jag ska ta tag i lite städning och plockande hemma. Ha en underbar Fredag. Det kommer jag med allra största säkerhet att ha, believe me ;)

3 kommentarer:

Linda sa...

Älskar när du blurrar på och är så lycklig, sitter och ler=) Nu kan jag somna med ett leende på läpparna! Kram på er:)

Emelie Lilja sa...

Vad gullig du är! :)

Berga sa...

Va härligt med massa slantar, som man inte räknat med! Ohh jag håller med Lida, härligt o läsa är du blurrar på, det är ju därför ma läser din härliga blogg!
Kram