torsdag 4 mars 2010

Malvas Dop

11 April ska Malva döpas. Äntligen har vi satt ett datum och jag kan börja planera. Är så långt ifrån troende som man kan bli, men jag vill ändå döpa mina barn. Kanske för jag blev lite hackad på i skolan för att jag inte var döpt. Men mest för att ha en liten fest för mina barn. Har inget speciellt emot svenska kyrkan heller och prästen som vi ska ha är en stor favorit. Han bad en gång Johan att invadera kyrkan med sina punk och hårdrockspolare så han skulle få lite kul på jobbet, säger en del tycker jag. Jag är uppvuxen inom och har haft endel med frikyrkan att göra för er som inte vet och den biten av kristenheten är något som jag starkt tar fullkomligt avstånd ifrån. Fanatism, förtryck, trångsynthet, skuldbeläggande och extremt tunnelseende religion går fetbort. Men efter egna upplevelser är svenska kyrkan något annat. (såklart från fall till fall här med) Och vill barnen gå ur kyrkan när dom blir stora så är det helt okej! Själv är jag inte med i någon kyrka alls efter att ha begärt mitt utträde ur familjens församling.Men största fokus kommer att ligga på festen efter dopcermonin för vår del. Vi ska träffas familjen och äta gott och låta Malva vara i centrum och stråla som den underbara lilla stjärna hon är :)Var på stan idag med min underbara vän Marie och lunchade och kollade i lite affärer. Skulle ha köpt en klänning till Malva, till dopet. Men den jag ville ha var såklart slut i strl 68. Allt var typ slut i 68! Funderade nästan på att påpeka att dom kanske ska ta hem lite mer i just 68 som barnen har så pass länge... men nej, jag fegade ur :P Jag kommer nog aldrig bli en såndär stålmamma som vågar! haha. Kom hem med ett par sockersöta Hello Kitty jeans istället, hihi.Vi ska nog ha smörgåstårta på Malvas dop och det blir nog att beställa faktiskt. Vi kommer bara vara kring 15 personer och då blir det ju inte superdyrt att beställa. Sen blir det någon fin doptårta. Ska duka lite fint med namnservetter som jag ska beställa (hade sådana till Pontus dop med och dom är så fina!) och rosa Gerbera på bordet tror jag... mmm, det är lite planering, kul :)







Inspiration!

Inga kommentarer: