torsdag 13 augusti 2009

Ser ljuset...

Pontus vattnar blommorna. :)

Två
dagar kvar att jobba. Fatta! Två ynka dagar! Sedan ska jag vara hemma & bara mysa med Pontus, förbereda hemmet & mig själv för bebisens ankomst... ja, och bara vara! Är så evigt trött på att ha så ont som jag har. Har senaste tiden varit tvungen att lägga all energi på jobbet och resten (det lilla som funnits över) har jag lagt på att åtminstone vara en skaplig mamma på hemmaplan. Hemmet har allt som oftast sett ut som en katastrof och vi har fortfarande ett antal kartonger som står lite här och var i undangömda vrår...Johan har varit en klippa och lagat all mat och dammsugit och varit en helt jäkla grym farsa. En eloge darling! Hade aldrig klarat mig utan dig love. :) Ikväll jobbar jag 15-21 och imorgon 7-15.15 sen är det, goodbye work! (pain)
Nu nanar Pontus sin förmiddagslur efter en lek & cykelrunda i kvarteret. Johan jobbar heldag och jag ska snart sätta igång med lunchen. Har varit duktig och diskat och ska bara plocka lite leksaker innan jag med gott samvete kan åka hemifrån. Ponta ska få vara hos farmor ikväll eftersom Johan också slutar sent. Sen kommer Bengtsson hit på besök aftonen till ära. Jag lär väl vara trött som ett kryss när jag kommer hem, men lite ska jag väl orka umgås. SEn är det bara att inta sängläge och försöka få en hyffsad natts sömn innan det är dags att upp och jobba igen. Tror dock inte att det kommer kännas så himla jobbigt imorgon när jag vet att det är ledighet fram till förlossningen som väntar. :D Borde nästan fira med något när jag kommer hem imorgon... har varit sjukt sugen på chokladpudding med grädde ett tag nu så det kanske är dags att slå till på det, hihi. :) Tror mina blogginlägg framöver kommer få en betydligt mer positiv prägel, det känns i hela kroppen :D


LYCKA stavas Johan, Pontus och Lilla M.
Min underbara familj. :)

Inga kommentarer: