fredag 7 augusti 2009

Ondska i mitt bäcken...

Min foglossning är ond. Riktigt, riktigt ond. Varje steg under gårdagen var en pina och jag fick kämpa för att inte tårarna skulle spruta. Det skär som knivar kring höfter och ner ljumskar och lår. Värst är det på vänstersidan men nu börjar det kännas på bägge sidor tycker jag. Nätterna är mardrömslika. Att vända sig i sängen är en helt vetenskap. Det knakar, värker och skär... fy fanken. Inget hjälper längre heller. Är rädd att jag liksom låst det onda i det här läget då jag inte kunnat vila när jag behövt. Har verklgen inte råd att sjukskriva mig utan får jobba på i de två veckorna som är kvar innan jag kan få havandeskapspenning. Vilket jag skickar in om först idag... huva, hoppas det inte drar ut på tiden något vansinningt att få det beviljat och utbetalt. Somt tur är har jag ju timlön och kommer få lön fram till september i alla fall. Men om inte HP pengarna kommer i oktober blir det tjärvt. Får hoppas det flyter på. Fått högre lön från och med denna månaden i alla fall, nice. Är ju klar med utbildningen nu så då åkte man upp lite på trappan... undersköterske-Emelie... jaja, får se hur länge jag nöjer mig med den titeln. Blir nog till att vidareutbilda sig tror jag. 2010 ngn gång eventuellt. :)

Idag ska vi ligga på stranden. Allt jag pallar. Evigt tacksam över den underbara sommarvärmen som råder idag så man kan ligga och päsa utan att få dåligt samvete ;)

1 kommentar:

Berga sa...

Stackars dig, hoppas att du kan få någon hjälp för dina besvär...