måndag 24 oktober 2011

verkligheten ligger i betraktarens... nånting...

Det blir suddigt ibland, vad som varit kristallklart och ibland precis tvärtom. Man kommer till insikt med saker, det klarnar. Ja, eller så är man bara totalt förvirrad och svänger mellan olika känslor och föreställningar hela tiden. Att bara tolka verkligheten utifrån sig själv känns bra jäkla snävt i alla fall. Din värld, min värld, vår värld, min tolkning, din tolkning...kan vi ses nånstans på mitten, mitten av allt och liksom bara samspela på något sätt kanske...eller kanske inte. Va fan vet jag. Ingenting, Allting. Och nej, jag skriver bara för mig själv och inte riktat. Det är min blogg, haha!

Well well. Skoleriet har gått bra idag även om jag trodde jag aldrig skulle ta mig ur sängen i morse. Möttes av ett tungsinne när jag vakande och ville bara dra täcket över huvudet och sova bort hela dagen. Men min bästa M, fick mig på bättre tankar. Bästa du. "fokusera på barnen" sa du. Det gjorde jag och vad vackert det genast blev. En dusch och två glas julmust senare satt jag i ett grupparbete och tyckte massor. Bra saker. Kunde tillföra, förstod, fick tänka om - det livet precis som grupparbetet handlar om, till stor del. Man slutar aldrig lära sig... och förvånas. är glad över min studiegrupp. Bra folk. Olika folk. Jag gillar olika!

Jag gillar (älskar) mina vänner också. Stanna hos mig. Jag är skev och lite dum men jag menar väl. ALLTID.

1 kommentar:

kicki sa...

Oj det var bra saker att tänka på! Det är ju det som är poängen OlIKHETER, det blir lite mer spännande då. Men ibland också jobbigt, fokusera på det som ger en lycka i dom stunderna gör det så mycket enklare! Kram fina emelie