onsdag 26 oktober 2011

Glutenintolerans

Fick veta att jag har glutenintolerans idag. Känns ärligt talat så jävla pissjobbigt. Allt tycker jag ska vara lättad, men jag kan tyvärr inte tänka så positivt just nu. Dessutom är min högra njure typ missbildad med dubbla nånting till urinledarnånting. det var inte farligt i sig men kan eventuellt vara en av anledningarna till att njurarna producerar stenar. Vidare ska jag äta mindre animaliska proteiner vilket känns riktigt jävligt då köttprodukter är en av de få livsmedel som är naturligt fria från gluten.

4 kommentarer:

nenna sa...

Man måste inte tänka positivt när man fått ett sånt besked. Saker o ting strular till sig och man måste lära om saker som man egentligen inte hade lust med.

Ge det tid och jag lovar att det kommer att kännas bättre sen.

Emelie Lilja sa...

Jo, jag vet men jag kan inte. tyvärr. kanske sen men inte nu.

Anonym sa...

Kram vännen, förstår att det suger. <3 Men som nenna skriver, det kommer bli bättre! //Din hopplöst positivt jobbiga stalker, Maria

Emelie Lilja sa...

Jag känner mig mer positiuv idag än igår. Det ordnar sig, det gör det alltid. men det blir som en sorgeprocess. allt man plötsligt inte får och omställningen. Jag kan liksom inte ens äta min favoritchoklad längre. det är myyyyyycket man inte hade en aning om att det var gluten i. Men tack för pepp och stöttning.