torsdag 14 juli 2011

Sommarmys

Har en så underbar sommar!

I Måndags åkte jag och Pontus in till stan med buss och tittade på Johan när han spelade på Hanssons Krog. Morfar & Moster fick också följa med medan Mormor fick vara hemma och passa lillasyster. Johan var som vanligt hur bra som helst och Pontus var så otroligt stolt över att få äta på restaurang och äntligen få se Pappa spela. (Senaste gången var han för liten och ville bara springa upp på scenen, så det var jättelänge sedan sist.) Men mest stolt tror jag han var att han fick vara uppe så sent och vara på stan! Han skötte sig exemplariskt! Min stora lilla kille!

I tisdags åkte vi till Ölands Djurpark tillsammans med våra vänner Sara och Daniel och deras Jesper. Det blev en toppendag för både barn och vuxna med riktigt kalasväder. Vi kikade på djuren, åkte karuseller och badade. Tyvärr måste jag säga att både vattenland och nöjesfält är i riktigt stort behov av renovering, delar av djurparken är också under all kritik. Det mesta är liksom solblekt och gammalt. Hela parken andas 80-tal...och ska man ta 300 kr per person (!) bör man kanske se till att det blir valuta för pengarna. Visst, barnen hade hur kul som helst men det finns mer att önska...visuellt men även upplevelse och kvalitetsmässigt.

Onsdagen begav vi oss till Borgholm för att hälsa på Gammelmorfar och gå en runda på "stan". Åkte även till en fiskrestaurang/butik. Åt suveräna räkmackor och köpte med oss lite räkor hem. När vi var hemma gjorde vi toast skagen och målade möbler. (jag har verkligen fått dille på vitt, ljust, shabby chic...)

Ikväll kommer Sara, Daniel och Jesper hit igen och ska grilla med oss. Ser jag fram emot massor!

Inga kommentarer: