fredag 15 juli 2011

Förbanande Ondska

Arg och helt tom inombords när jag tänker på all ondska i världen. Styckmord på 8-åring, film om pedofili (som lyckligtvis väldigt snabbt blev förbjuden), dödsolycka på öland när någon stackars sate skulle hoppa fallskärm, strömförande dusch i thailand som dödar ungt par på semester, barn som svälter till döds dagligen. människohandel...vad fan är det som händer i världen...Ibland blir jag så fullkomligt förkrossad över sånt här. Ondska, orättvisor, lidande...Mina barn ska växa upp i den här världen och tanken på att något skulle kunna hända med dem får mig att... Ja...jag hittar inga ord...jag mår bara illa. Ont i magen. Ett stort svart sugande hål mitt i magen. Jag kan fastna i sådana här tankebanor ibland, det är väl en del av min ångestdiagnos...eller så är jag bara för empatisk. Jag vet inte... dela gärna med er av era tankar...
Ibland känner jag bara att jag skulle vilja göra mer, ge mer...bidra. Vara en bättre människa, göra mer gott. På något sätt jobba på min karma så den på något sätt kan knocka lite av ondskan och vinna. Sagan om ringen, dom goda segrar... Hurra... Nej, men lite så...
På ett sätt var det nog lättare när jag var frikyrklig. Även om det var en förljugen liten glaskupa man gömde sig i så trodde man åtminstone att man gjorde gott på något slags övernaturligt sett...Ignorance is bliss...att vakna ur den bubblan och plötsligt stå så försvarslös inför ondskan, det är nog kanske det som gör att jag har så svårt att hantera mina känslor som fullkomligt tar över min själ när jag läser, hör och ser om all skit i världen...

Tankar i natten...

Inga kommentarer: