måndag 20 juni 2011

Sömnig idag


Pontus & Malva på hotellet i Malmö som vi bodde på i helgen.

(Detta nedan skrev jag igår men hann aldrig posta)


Hm, hur har vi det med karaktären? Småäter chokladkex i väntan på att Johan ska komma hem och vi ska äta middag ihop. Är så sjukt hungrig! Karaktärslösa gamla jag. När ska jag få motivation till att verkligen gå ner dom där kilona jag så gärna vill bli av med...? Inte idag i alla fall.

Idag spenderade jag och barnen förmiddagen på Skällby med Jannika & Nova. Supermysigt. Alldeles för länge sedan vi sågs! Det gör vi om!

(det som följer härifrån är skrivet idag)

Idag är jag lite zombiefierad. Barnen hade skrikfest igår vid läggningen. Dom väcker varandra stup i kvarten i våran lilla lägenhet och att dom delar rum är allt annat än bra. Pontus somnade slutligen vid kl 21.00 och Malva somnade kring 22.00. Började läggningen vid 19.30...sedan vaknade Malva hysterisk kl 00.30 igen men somnade lyckligtvis om efter en flaska välling. Pontus vaknade tidigt som fasen men somande om brevid mig i sängen och sedan vaknade vi alla efter sirenen Malvas väckningstjut kring kl 07.30. Godkänt. Men idag är jag mer död än levande.

Backar lite till helgen och vår Skåneweekend! Fredagen efter vi checkat in på vårt hotell i Malmö, åkte vi tåg till Lund och spenderade kvällen hemma hos Peter, Maria & Selma. Barnen hade superroligt ihop och vi blev bjudan på en himmelskt god vegetarisk Lasagne.

Lördagen blev en heldag i Malmö tillsammans med Maria, Peter & Selma. Efter den gymt goda frukostbuffén på hotellet blev det ett besök på sjöfarts och tekniska muséet. Pontus tyckte det var hur coolt som helst att gå in i en ubåt som fanns där. Det var riktigt roligt faktiskt. Lunchade även där på en mysig bakgård. Sen blev det stan för hela slanten. Jag shoppade en tröja, skor och örhängen och Pontus köpte en käpphäst han velat ha jättelänge. Till kvällen bokade vi bord på en jättemysig italiensk restaurang som hade helt fantastisk god mat!
Sen blev det lite Lördagsmys på hotellet.

Söndagen inledde vi med frukostbuffé ofcourse, mumma. Sen begav vi oss till slottsparken för att leka i lekpaker (bland annat en mysig sagopark)och träffa min barndomsvän Jeanette och hennes son Alexander. Tog en kaffe på slottscafét (tror jag det hette) och hade riktigt mysigt. Vi måste försöka ses oftare!!!
Innan hemfärden stoppade vi i Lund för lite mysigt umgänge. Hemresan gick jättebra. Barnen var så himla duktiga! Fällde en liten tår varje gång vi körde förbi dom tomma ängarna i Norje...haha.

3 kommentarer:

Jannika sa...

Det får vi verkligen. haha vad lika dom är på det kortet!! ha det gott.

nenna sa...

Vad för slags hotell bodde ni på? Lägenhetshotell eller vanligt hotell?

Tänkte på hur det fungerade med att inte ha något kök under kvällen/natten. Vällingflaskor o annat som har en förmåga att krävas så fort man inte har tillgång till saker.

Söker efter lite tips... ;)

Emelie Lilja sa...

Vi bodde på ett vanligt hotell, alltså utan pentry. Fanns inte ens en vattenkokare på rummet och kunde inte ordnas heller...men vi gjorde så att vi sprang ner i receptionen och tog thévatten i kaffeautomaten att blanda vällingen med. Gick jättebra. Man får vara flexibel! Ett annat tips är ju dom där färdiga tetravällingarna och sedan be om att få låna micro. men då ska det ju finnas en micro oxå.