fredag 20 februari 2009

Öroninflammation

Pontus har öroninflammation igen, stackarn... :( Ringde till vårdcentralen på dagen igår och sa attt att han mådde dåligt och hade ont och att jag misstänkte öronen. Gissa vad dom sa? hehe. avvakta såklart... ;) samt att det var nya restriktioner om barn och öroninflammation - inget penicilin. Usch vad sur jag blir! Jag är vårdutbildad så jag vet vad för lättvindigt utskrivande av antibiotika leder till - bildandet av fler ressistenta bakterie stammar... javisst, MEN jag tycker inte att man ska börja "nedskärningarna" med en 14 månaders kille som har så ont så han bara skriker hysteriskt mellan ipren-omgångarna...man kan ju inte berätta varför det gör ont heller...usch, ska vi tillbaka till 60-talet där man fick skrika och ha ont tills trummhinnan brast??? Jaja, sen på kvällen så hade Pontus så ont så han visste inte vart han skulle bli av. Jag har aldrig sett honom sån innan. Han var ryckig, stel och bara vrålade rakt ut...fick sitta i telefonkö till sjukvårdrådgivningen i 10 min medan han grät... usch... men sedan när vi väl kom in skrev läkaren ut pencilin utan några som helst tveksamheter...(????) jaja...
Det enda hon sa var att vi skulle ge honom proviva så tarmfloran får en chans nu när man sätter ned immunförsvaret så med penicilinkuren... Jaja, ibland blir man lite trött. En annan sak som är lite skrämmande med sjukvården är hur man måste stå på sig och verkligen pusha för sin sak när man ringer sjukvårdupplysningen. Är man sjuk är man ju ofta svagare och kanske inte orkar stå på sig så hårt. Många kanske härdar ut eller ger upp och det är väl inte riktigt meningen? Nej det är det inte. Det rimmar illa med HSL så det bara dånar om det! Suck...

Inga kommentarer: