torsdag 16 augusti 2012

Lycksalig över den friska hösten som närmar sig

Men, Emelie, sitter du här och längtar efter hösten nu igen? Ja. det gör jag. Jag kan inte hjälpa det. jag älskar hösten. Jag blir alldeles lycksalig av att andas den friska augustiluften och vet att den kommer förbli såhär ljuvlig förhoppningsvis oktober ut innan novemberkylan tränger sig på. Men vet ni? Jag älskar den också. En gosig kofta, en kopp thé och tända ljus....mmm. Sedan fyller mina älskade barn 3 och 5 år! ofattbart men sant. Av någon anledning så finns det en gammal vän jag alltid börjar sakna den här årstiden...kanske för att hon för mig representerar något slags lugn och nostalgiskt mys-umgänge...Ska nog höra av mig till henne inom en snar framtid och föreslå något som kan passa...en tripp till någon loppis eller kanske en fika på kläckeberga lantcafé?

Inga kommentarer: