tisdag 14 augusti 2012

Ljummet

Idag skulle jag varit på en intervju för ett extrajobb. Jag vaknade tidigt idag och insåg att jag redan bestämt mig...så jag avbokade och tackade nej redan innan mötet. Det handlade om att jobba på ett studieförbund med ett musikaliskt projekt kan man säga och det hade säkert varit kul MEN jag tror det skulle bli för mycket att vara borta två kvällar i veckan. Det finns så mycket annat jag vill göra och dessutom är man ju helt slut på kvällarna med två små barn och heltidsstudier...nej, det var fel tid i livet helt enkelt.
Vi spenderade istället förmiddagen hos barnens farmor. Fikade lite (jag tog en liten bulle för nu har jag börjat ett nyttigare kapitel i livet) och jättegod sallad till lunch. Det var riktigt mysigt!

Apropå det här nya nyttigare kapitlet...jag och en av mina bästa vänner, Mimma, var och promenerade i rask takt 40 min igår kväll och imorgon blir det samma igen. Pepp pepp! Här ska satan i gatan brännas pannor! Om vi ligger i kanske vi kommer i kapp nummer tre i vår lilla bästis-trio, Maria, och kan träna ihop? Nu flåsar vi likt döende kameler...planen är att börja träna på friskis till hösten också. Heja oss!

Lite om vädret då... ja, det är väl ganska typiskt augustiväder. Ljummet, blåsigt men en frisk och klar luft.
Pratade lite med grannen om sommaren som gått och bristen på soligt väder och hon var faktisk till och med orolig över de soltimmar man missat... att hösten skulle bli tuff. En annan vän hade köpt d-vitamin på burk...jag tror jag också känner en viss oro eller sorg över all sol man blivit blåst på...surt sa räven...

Inga kommentarer: