torsdag 5 januari 2012

The girl with the dragon tattoo & The Host



Var på bio med fina vännen Maria ikväll. Den var så sjukt bra! Sopade faktiskt banan med den svenska versionen. Roney Mara var sjutton resor bättre som Salander också och Daniel Craig överglänste Mikael Nykvist totalt. Den enda skådisen från hollywood som inte imponerade alls, var hon som spelade Blomquists lover på millenium, där var Lena Endre mycket, mycket bättre. Det enda jag tyckte var lite kalkon var den svenska brytningen. Låter mer som rysk eller finsk brytning. Den borde de hoppat över... varför ska de bryta? Haha. Tyvärr, får man kanske nästan säga, så var våldtäktsscenenerna så jävla "bra"...bättre gjorda men... usch och fy och helvete så vidrigt...! vet inte om jag tycker man behöver frossa så i något så...avskyvärt äckligt. men det är så vidrigt i böckerna va? Jag har inte läst dem. Jag är fast i Stephenie Meyers "The Host" eller "genom dina ögon" som den märkligt nog heter på svenska. just nu, som jag fick i spontan present av min fina man, Tack! Riktigt spännande. 150 sidor sträckläste jag bums, hihi.

1 kommentar:

nenna-b sa...

Ja, våldtäcksscenen är verkligen hemsk i boken. usch ja.